Vården- hur i all världen?

En dag full av vård-tankar, precis som sig bör när man råkar sommarjobba på hemtjänsten. En hel massa av gubbar som ska duschas, hudkräm som ska smörjas in på gamla ryggar, mat som ska handlas och gamla historier som ska lyssnas på, en del roliga andra bara gnälliga.

Allvarligt talat. Hur har jag hamnat här? Vägen hit har varit kantad av Hur-Ska-Jag-Få-Ihop-Pengar-Till-Hyran-Desperation, en ständigt uppkommande sjukdom varje sommar för oss studenter. Visserligen är min utbildningstid över, men faktum kvarstår.

Så här är jag nu, med en hel flock av äldre människor som ska tas om hand och ges medicin. Sicken tur att jag upptäckt att det finns en del guldglimtar även i denna branch, som ligger långt ifrån glamour, datorer och kreativitet. Med risk för att låta som en klichéklädd arbetssökande till vården, så måste jag ändå säga att det ibland känns riktigt gött att få hjälpa till och ha kontakt med många olika människor. Och det finns definitivt minst lika många härliga folk man träffar som de där gnällspikarna.
Därmed inte sagt att jag GILLAR jobbet. Men.. men.. må min sommar vara kantad av solbränna och vågskalp åxå!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits