Yes

Yes!
Ännu en joggingtur. Tack vare telefonsamtal med god vän blev jag peppad att sticka ut en sväng.  Vinden blåste dock skoninglöst på mina öron.
Men nu är jag hemma igen och pustar ut, särdeles positiv.

Påskgodis

Påskhelgen i ett nötskal:

Det briljanta: Jag beskrev hur den mörka natthilmlen ska förvandlas till en sprakande soluppgång (i mitt senaste 3dprojekt) under sista refrängen, som En visuell tonhöjning. Min medpassagerare på tåget blev så impad att hon frågade om hon fick citera mig.

Det härligt hurtiga: Det gick inte många timmar från det jag anlänt tills jag snörde på mig gympaskorna och drog ut på joggingtur ut i skogen.

Smågalen sentimentalitet: Min syster gömde sig i bäddsoffan -for old times sake. Det var meningen att jag skulle ta dit mamma och prata med henne sittandes på soffan, medan min syster skulle göra underliga ljud och knackningar inifrån möbeln. Men det sket sig rejält när jag började skratta på en gång.

Mest annorlunda middagsluren: Efter en påskmiddag hos farmor, som både fröjdade gom och öga storligen, lutade jag mig mot min syster som satt bredvid mig och vilade i hennes knä.

Wild and crazy: Vår lugna hund Lukas som är rätt förutsägbar i vanliga fall, tog chansen att busa runt på grannens gård med kopplet släpandet efter sig. Lite tåga i honom fortfarande!


Succé

Gratulera mig!

Har ju joggat en del dagar nu. Men som den inbitne periodaren jag är, brukar jag snabbt komma till den gränsen då allt vänder och jag "lägger mig på sofflocket "igen.
Nyss höll nästan på att bli en sådan stund. Jag kände mig väldigt trött och tänkte "jag tar joggandet en annan dag". (Yeah right!) Men så tänkte jag på hur härligt det skulle vara för sinnet att komma ut ett tag i friska luften, hälsa på träden och sånt. Och hör och häpna, det fick mig till att suckandes byta om till spring-bara kläder och gå ut!
Otroligt. Kan dock inte garantera att denna succé fortsätter. Underrättar er om fortsättningen.

Fick ett påskägg med godis på jobbet. (Inte av chefen dock) Blev glad!

Superloket och pånyttfödelse

Åh va nätet är segt nu på kvällskvisten. Jag längtar efter att få sova. Men först ska jag kungöra dagens höjdpunkter.
-MIn joggingtur efter jobbet. Ojoj börjar det här bli en vana? Bara två dar sen sist.. Jag kände mig som värsta friidrottaren där jag ångade fram! Som ett snabbt lok! (Som dock flåsade betänkligt större delen av tiden och behövde vila ibland) Efter ett varv gick jag hem och laddade upp med en massa godis och vattendrickande för att sedan spurta sista varvet.
Det var verkligen en höjdpunkt för jag kände Gud så nära mig och jag hade en skön lovsång klingande inom mig (ett eko från söndagsgudstjänsten). Jogging är ett jättebra tillfälle att upphöja Gud på.

-Återupptagande av Vänner-serien-tittande. Jag mår bra och blir glad bara jag ser ett avsnitt. Vad jag älskar den serien!!!

-Och så naturligtvis. Denna tidiga vår. Jag behöver väl inte säga så mycket mer än sol och värme och blå himmel, för jag tror alla vet vad dessa ting kan göra efter en lång mörk vinter. Mer än någonsin inser jag att våren innebär pånyttfödelse. Plötsligt känner jag energi och inspiration till att göra allt nytt. Jag vill storstäda lägenheten, skaffa nya kläder, nya möbler, nytt allt, för det är så det känns. Vinden rycker mig i tröjärmen. Världen känns vackrare och jag är Äventyraren!

hits