Nackpill

Såhär kort hår har jag inte haft sedan jag gick på lågstadiet och det fastande tuggummi i mitt hår.
Det har gått 1,5 vecka och jag stannar inte längre upp varje gång jag ser mig i spegeln. Men känns fortfarande ovant kul att pilla sig själv i nacken... oh va kort!

A lovely feeling.

Ni med humor

Öh! Alla ni med humor; glöm nu inte att se på säsongspremiären av Little Britain ikväll vid 21.30 på SVT.
Ett stycke brittiska halvgalningar = helt ok.

Nedräkning..

Sitter i receptionen och rullar tummarna. Såhär dagen före nyårshelgen har dom flesta tagit ledigt och det händer typ inget här. Tråkigt när jag satt här i morse och höll på att somna. Men kul att kunna ringa kompisar från växelnmed gott samvete. (ja jag vet, busigt va. men så vet jag ju åxå att chefen här har semester idag hähä)
Detta låga antal folk här är ju iaf en städerskas stora dröm. Inget folk= inga som skitar ner nånstans= jobbet går osannolikt snabbt=Gött.

Ser fram emot att ta en lång, lugn fika på stan med en kompis. Vi brukar ofta göra så men nu var det alldeles för länge sedan. Det blir trevliga djupa samtalsämnen och så äta något riktigt gott förstås. Jag har mina tankar på grillade cibatta med fåroströra och rucollasallad (hur det nu stavas..?). Får se hur vad det blir.

Har fått nådigt tillstånd att gå en timme tidigare från jobbet idag nu när det snart är nyår. Man kan inte säga att mitt jobb ger särskilt många förmåner direkt, så då får man se till att ta vara på de små möjligheter som finns.


Då var det över för iår då?

Ja nu är nästan hela julafton över. Det som återstår är att äta kvällsmat bestående av mammas underbara julmat och att imorron besöka lite släktingar där det kan ytterligare lite julmat och kanske en och annan julklapp.
Men i det stora hela är julen ändå över... för det är ju ändå mest tiden före jul som är fylld av julkänslor. Jag kan inte bestämma mig för om det känns skönt eller är tråkigt nu.
I vilket fall som helst står nyår och väntar i närmsta framtiden. Jag funderar på att köpa glittereyeliner. Och sedan ska förstås mitt neonblå hjärta stå i fönstret hemma och bara lysa... klarblått.

Inte så tokigt

Jag är helt slut idag. Känner mig mig kraftlös. Skulle gissa att jag nu hunnit varva ner ordentligt efter några dagars ledighet och då är det nog naturligt att känna sig lite extra trött.

Min vistelse hos föräldrarna har mest bestått i AGI (Att Göra Ingenting), skönt nog. Men lite småsaker har jag väl hunnit med:
-Hälsa på postbilen när den kom åkandes längs vår lilla skogsväg (en riktig upplevelse för en stadsbo, att folk hälsar på varandra bara sådär... utan mer anledning än att man råkar befinna sig på samma väg)
-Spela piano ensam i kyrkan
-"Göra samhället", dvs kolla i de få affärer som finns här, vilket råkade bli oväntat gynnsamt, för jag har köpt en bok (Små citroner gula av Kajsa Ingamarssson. I det här sammanhanget måste jag också tillägga att jag varit ovanligt duktig och inte gulpat i mig hela boken på en gång, utan ståndaktigt väntat med läsandet till tågresan hem. Mycket duktigt!), en kalender och så hittade jag en lampa som är formad som en stort hjärta av neonblå ljusslingor. En sån där grej som är så typiskt mig. Allt som lyser neonblått ligger mig varmt om hjärtat! Går inte riktigt att få nog.
-Utse julgranen tillsammans med mamma i vår egen skog! Var inte lika mysigt som det låter, eftersom jag råkade blöta ner ena skon i ett dike när jag försökte göra ett djärvt(?) språng över, i tron att jag tog en genväg. Men ack ack, alla genvägar äro senvägar.
-Hjälpa pappa med flyttning på hans jobb. Även i sig tråkiga saker som att torka av damm från möbler och bära på lådor längs en lång korridor, kan bli riktigt trevligt när man väl satt igång.
-Reflekterat över gamla julminnen tillsammans med föräldrarna över en snickerstårta och fyra tända ljus.
-Och så naturligtvis.. gosa med alla djuren. Trots att det bara är tre kattor och en hund, känns det som om det finns djur överallt, i och med att dom hela tiden rör på sig.

Slutsats: Inte så tokigt

PS: Ok då, jag erkänner. Det var inget djärvt språng över diket alls. Men det lät så bra att skriva så ;0)

Kvällen innan..

Julepyssel denna kväll innan juleaftonen.. nu vill pappa att jag ska skaka husets alla mattor. Som den lydiga dotter jag är, kommer jag nu långsamt trött suckande gå bort från datorn för att hjälpa till istället. Återkommer.

hits