Pizzabagare-tankar

Fick en galen idé igår. Kanske ska jag sommarjobba som pizzabagare? Såg en idyllisk syn framför mig, hur jag kavlade deg, och vände pizzor (sådär elegant där man hissar upp dom flera meter upp i luften) och strödde ut ananasbitar och champinjoner, och glatt skämtade med några andra goa glada pizzabagare. Förmodligen får dom väl ett gott skratt när dom läser min ansökan (eftersom jag har noll erfarenhet av professionell pizzabakning förutom några halvlyckade amatörmässiga försök hemma). Men vad gör det! Man måste ta lite chanser här i livet!
Får väl lära mig att bryta lite på svenska, krydda den med lite utländska ord och börja säga "ett katt" & sånt, för att kunna svara i telefon där..
Dessutom är jag i AKUT behov av sommarjobb. Kan ju ha lite med saken att göra.

Fick en sockerkick nyss, och blev plötsligt överdrivet glad och energisk och kände för att sjunga allsånger och svänga hatten (som jag inte har på mig). Vad ska man ha alkohol till när man har godis? Sött men sant!

Tog en premiärjoggingtur i skogen i förrgår, men känner fortfarande en sån träningsvärk i vaderna. Varje gång jag reser mig upp, känner jag mig som en ledbruten gumma med reumatism. Nästa gång ska jag stretcha i en timme efteråt!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits