Back on track

Så... då var det bredbandet och jag igen.
Har gått ganska lång tid sen jag skrev här sist.
Och om det var förvånande att jag plötsligt fann mig sommarjobbandes i hemtjänsten i somras, så är läget om möjligt ännu mer överraskande nu... för nu jobbar jag som städare på heltid. Äum det här var INTE planerat! Vart har all 3D tagit vägen kan man fråga? Livet tar sånna lustiga vändningar.
Det lustigaste, eller kanske det värsta av allt, är att det faktiskt kan va kul att städa ibland. Naturligtvis inte tillräckligt kul för att jag ska sluta söka andra jobb. Men ändå... Jag kan ge mig på att när jag väl fått det där underbara glamourösa jobbet där jag kan lägga upp fötterna på skrivbordet, ha på mig mina egna snygga kläder och inte behöva svettas under arbetstid, kommer jag att tänka på mina toaletter på mina två våningar som städas av någon annan. Kommer hon/han komma ihåg att fylla på tvålen? Gnugga bort de små gula fläckarna på undersidan av tvättstället? I don´t think so! Och så kommer jag att längta efter att få göra det själv, även om jag aldrig skulle erkänna det. Ack ack.
Idag är det underbar fredag och jag ska snart se på "Let´s dance", den bästa programsatsningen som levererats på länge. Man kan inte vara annat än nöjd. Särskilt inte när jag snart ska gå till butiken tvärsövergatan för att fylla på gottisförrådet en aning. Känner mig utmärkt nöjd med att vara ensam just nu för jag är helt emotionellt slut efter en intensiv vecka. Imorgon ska jag bara ta det lugnt och sedan på kvällen....melodifestivaaaaalen.... ........

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits