Gud, kyckling och gamla elefanter

Idag har jag vart hemskt trött, men nu börjar mina livsandar återvända, sakta men säkert. Är så tacksam för vad Gud har gjort för mig nu på förmiddan. Först skulle jag zippa upp och öppna ett gammalt filmprojekt som det inte gått att öppna förut pga nåt mystiskt fel. Men idag vädjade jag till Gud och då gick det helt plötsligt!

Och inte nog med det.. när min mage började tala om för mig att det va lunchtid och jag bara kände mig så utmattad att jag inte orkade handla mat ,så råkade jag hitta ett stycke kycklingfilébitar i indisk sås i kylskåpet, trots att jag va övertygad om att det inte fanns något lunch-aktigt där alls. Vem gör så om inte Gud!

När jag satt där vid köksbordet och åt, belåten över idéen att balansera den kryddiga såsen med lite sött äppelmos, så kunde jag inte va nåt annat än tacksam till Gud. Inte för att jag försökte vara nåt annat, men om jag hade försökt vet jag att det inte hade gått så bra. =)

Nu har jag hört på en av DJ Tiestos låtar, som alltid får mig att drömma om gamla vackra sagor där det finns en stad av hustak sovandes under nattens himmel, fjärran skogar befolkade av gamla elefanter och flygande mattor som tar dig på en resa till månen. Vad jag önskar att man kunde koppla en sladd till min hjärna och sedan kunde det ploppa ut en musikvideo ur andra änden. Tyvärr är verkligheten lite mer komplicerad än så : /

Till sist: tummen upp för faktumet att Peppe äntligen lämnat Let´s Dance. Nästa veckas program blir en rysare av sällan skådat slag.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits