Inte så pjåkigt

Idag blev en bättre dag än vad jag trott. Kände mig så pigg på jobbet och hann med allt jag tänkte göra. Måndag är annars ofta just den dagen då det är snökaos, något kort som inte fungerar eller så är bussen försenad så man får stå och vänta i evigheter tills man nästan fryst rumpan av sig. Allt detta är helt naturligt ackompanjemang till de första timmarna på den nya veckan, som om Livet skrivit en helt egen banderoll med ett hånskattande "Välkommen till resten av skiten".
Men idag var helt ok, trots att jag ägnade nästan hela eftermiddagen åt att krypa under skrivbord, letandes damtussar. Trevligt.

Vill ge en känga till OS som inte nöjde sig med att fixa så jag missa Melodifestivalen i helgen. (Melodifestivalen började en timme tidigare än vad som var brukligt och därför satte jag & min kompis inte på teven förräns typ allt var zu Ende.) Idag blev underbara serier som The 70s show inställda pga OS-guldfirande. Hmmm... Det var inte riktigt samma sak att äta köttgryta med touch av apelsin, och jasminris, till The Nanny och Simpsons.

Just nu
Pryl jag önskar jag hade: Skrivare till datorn
Person jag verkligen inte saknar: Jultomten
Bäst i test: Solen

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits