Varför jag äter jordnötsringar ikväll

Det har varit en seg trött dag. Särskilt mot slutet av dagen kände jag mig irriterad på det mesta och tyckte naturligtvis synd om mig själv. Och småsur..
..på alla sladdar som ligger och dräller bakom/under skrivborden och tvingar mig krypa på alla fyra för att få bort alla dammtussar under dom.
..på alla människor framför mig, som går alldeles för långsamt.
..på den där mannen som såg ut som en knarkare och som försökte viska något till mig, innan jag steg av spårvagnen. (Undra vad han sa? Lika bra att inte veta kanske)
..på att ingen av de första två små livsbutikerna vid min gata, hade en så elementär vara såsom jordnötsringar.

Stackars stackars mig, en trött städerska i sina bästa år.

En sån här arbetsdag kan bara sluta på ett sätt. Jag frossar i goda saker framför teven. Idag var det jordnötsringar och lite lösgodis. Inte helt dumt.

Jag undrar om jag ska försöka ta mig i kragen och göra nåt allmännyttigt nu.

Neee.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits