Det är något som inte stämmer

Kände mig arg idag på jobbet och lite negativa vibbar hänger kvar. Det blir inga vackra rader idag inte. Vädret är skit, den stränga kylan är här fortfarande och tvingar mig klä på allt som får plats under vinterjackan när jag går iväg tidigt på morronen, min datorskärm flimrar så mycket att jag måste stryka sololja på kinderna för att de ska må bra(tips från expert) och så är det ju bara tisdag.

Bara tisdag. Inte fredag eftermiddag.
Sedan kommer jag knappt på några fler negativa saker men mitt halvtaskiga humör låter sig inte stoppas för sånna onödiga detaljer. Jag suckar (en sån där djup en) och tittar först på sololjeflaskan på skrivbordet och sedan ut genom fönstret på de smutsiga snödrivorna längs vägen. Det är något som inte stämmer.

Skulle verkligen behöva en uppåtkick just nu och eftersom jag inte knarkar, så får jag väl hitta på nåt annat. Som att måla en tavla eller ringa en kul person. Men vänta nu vet jag något bättre; jag sitter bara här och suckar och hoppas nåt skoj dyker upp, och när det inte gör det så leker jag förorättad och surar ännu mer. Låter toppen.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits