Regnkänslor

Hoppsan! Glömde visst skriva igår. Ren och skär glömska.

När jag nyss låg utmattad på soffan, efter en överväldigande måltid bestående av potatis, bacon & stuvade morötter, såg jag hur de dansande trädgrenarna utanför fönstret avspeglades i ett cd-fodral. Såg nästan ut som om det var en kräfta instängd i skivfodralet.

Ändringen till sommartid, som gör att det är mycket ljusare på kvällen, har en härlig inverkan på mig. Det går inte att förklara. Det är bara så underbart att det är nästan kväll och inte mörkt än.

Igår och idag har det regnat. Det fuktiga diset lite längre bort, den mulna himlen, fuktigheten i luften, snön som håller på att tyna bort, luften som blir varmare och som sagt... detta härliga regn.... Allt detta tillsammans ger mig en sån mjuk känsla inombords. Det ligger något så renande och harmoniskt i regnets väsen. Att skölja bort det som förut var, världen sluts in i omsorgsfull dimma, känna vårens förväntan och se upp mot himlen.

När jag stod och väntade på bussen efter jobbet och det öste ner, stod alla andra och tryckte i busskuren men jag stod obekymrad i regnet. Hehe.

PS nr 1: Nej jag älskar inte alltid regn. Som när man får frisyren förstörd eller skorna läcker in.

PS nr 2: Det har blivit lugnare på jobbet nu (iallafall idag). Jag kunde nästan koncentrera mig på själva arbetssysslorna idag ;0)

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits