Jag kan bara inte låta bli

Jag kan bara inte låta bli. Här kommer lite inlägg a´la "gnällig städtant".

Varje morgon fantiserar jag om att skriva ett stort plakat och sätta upp i köket så alla ser det. Där ska det stå: "Förstår att det är ruskigt svårt att sätta in sin egen blaskiga kaffekopp i diskmaskinen, men varför inte göra ett försök? Vem vet, du kanske lyckas med konststycket en vacker dag."
I det realistiska ljuset vore detta icke tänkbart eftersom alla bara skulle bli sura och gadda ihop sig mot stackars städerska. Inte bra inte.

För dig som inte vet: Bakgrundsfakta: I mitt jobb som städerska/receptionist ingår även att ta hand om fem diskmaskiner varje dag. Världens tråkigaste syssla. Tusentals koppar som ska plockas in i massor av skåp och lådor endast med hjälp av två händer. Kanske ska börja propagera för engångsmuggar, men då får jag väl alla miljöaktivister på mig.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits