Den spelade kocken

Igår kväll skulle jag göra lunchen för nästa dag, men det gick inte så bra.
Satt vid datorn, lite inne i ett spel samtidigt som det puttrade på spisen. Kände att det luktade lite konstigt, stormade ut i köksregionen och spejade förvånat över bratwurstkorvarna som kråmade sig i stekpannan. De såg ju faktiskt helt ok ut, precis som halvstekta korvar ska göra, inte alls svarta.
Då snuddade min blick vid potatisen. Vattnet var bortkokat och det var lite svart i bottnen. Ojoj! Luktade INTE gott! Då startade barndvarnaren för full hals och det var bara att rusa bort och slita ut batteriet. När jag öppnat fönstret satte jag mig ner på rätt slaka ben.

Det blev köpemat idag som ni säkert förstår.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits