Färger och utsikt

Vilken härlig lördag!
Denna dag går i färgernas tecken. Har avslutat (tror jag?) tre tavlor som vart på g väldigt länge och planerar nu vart jag ska hänga upp dom. Det är sånna här saker som gör mig så glad: att fånga de vackraste finaste färgerna, låta dom leka med varandra och bilda nya otroliga nyanser och sedan tillslut hänga upp allt på väggen, som ett sätt att visa världen men allra främst mig själv, vem jag är; det ger en sådan vitaminkick för själen. Känner mig så uppjagad att jag tror jag behöver chilla ner lite, läsa bibeln eller vila eller nåt.

Just nu är dagen beredd att ta emot kvällsmörkret.
Jag var uppe på ett berg förut och såg den snöklädda staden och mina ögon tog hungrigt in utsikten. På vägen ner slirade jag omkring i snön och mina steg fick något generalaktigt över sig när den svaga nerförsbacken fick mig att gå fort och bestämt. Skogen var på precis det sätt som man förväntar sig att en snötyngd skog ska vara en februaridag. Tyst men ändå talande. Majestätisk men ändå vänlig.

Ikväll väntar en mycket god väns besök samt melodifestivalen. Jag tror inte låtarna kommer vara särskilt bra (med tanke på hur bra startfältet var förra helgen) men det känns ganska skönt.

Kommentarer:
Postat av: bondmoran

Här ute på landet har det också varit en härlig lördag. Högst triviala aktiviteter som att tvätta hos svärmor pga. strejkande tvättmaskin, uppsättande av otaliga gardiner på bondens jobb, ideligen återkommande matlagningsbestyr, flertal hundpromenader men ändå så trevligt! Här på landet skippade vi melodifestivalen till förmån för askungesaga på danska tv 3, med snyft och romantik. Det passar oss bönder.....

2007-02-24 @ 22:22:18

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits