Förvirring och hemkänsla

En lite förvirrande kväll det här.
Hade bestämt mig att simma efter jobbet. Men efter en mellanlandning hemma tvekade jag. Hade visserligen ätit ett mellanmål men nu kände jag mig redan hungrig igen - på nåt mer rejält. Ville inte ge mig ut i vattnet hungrig, då skulle jag inte orka simma mycket. Hmm? Lodade omkring i lgh med ytterkläderna på medans jag tänkte (hiskeligt varmt), var ju färdig med nerpackade badkläder å allt.
Beslöt att skjuta upp det till imorn och gå och handla mat i stället. (Nåt rejält förstås)
Men det blir så konstigt när man ställt in sig på nåt och så blir det inte så.

Nu sitter jag här mätt efter en förtjusande köttgryta som jag intagit ovanligt sent på kvällen. Njuter av Ceadmon´s calls skiva Back Home. Vissa stunder hittar man precis den rätta musiken som stämmer exakt med vad man vill ha. Ikväll var en sådan. Denna skiva har för mig en skön känsla av att vara hemma. Inte någon speciell plats, utan mera en känsla.

Vädret är lite ogästvänligt ute. Vinden är snål och kall och blåser omkring den lätta pudersnön som sakta dalar ner för himlen.

När jag städade idag kom jag att tänka på en Fem-bok. Till skillnad från alla andra i min ålder (?) har jag fortsatt läsa en del av barndomsböckerna. Dom blir som klassiker som aldrig går ur tid. Denna bok jag tänkte på nu är så sliten att alla sidor faller ur om man inte är försiktig. Mamma har läst den innan mig och även min morbror (enligt inskriptionen i början). Som den räddhare jag är, så är Fem på smuggeljakt lagom spännande för mig.
Nu när jag är lite äldre lägger jag märke till saker jag inte skulle gjort tidigare, tex hur olika killar och tjejer beskrivs, vilken annorlunda syn man hade på manligt och kvinnligt på 60-talet. Skulle kunna skriva en uppsats om det hela.

Men det kommer jag inte göra.

Kommentarer:
Postat av: Caroline

Femböckerna ja!! Ojojoj, minns verkligen "Fem på smuggeljakt" . Tyckte den var jättespännande och läskig... hahaha.
Va skönt att det finns fler räddharar då :P

2007-02-20 @ 23:25:23

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits