Den skönaste gesten

Den skönaste gesten på hela veckan! Att trycka på knappen som gör att klockradion är tyst på morgonen.

Gick förbi en del härliga hus förut. Började genast fantisera om hur jag räddar en dam från att köras över av en bil. Sedan visar det sig förstås att hon är ganska rik och sitter på en del härliga takvåningar. Och som ett bevis på sin tacksamhet skänker hon en sån till mig.
En lägenhet, lite större än den jag har nu. Med en takterass och en vidunderlig utsikt över vattnet, fräsch och modern förstås. Åhhh suck.. Nog för att jag är hyfsat nöjd med den jag har nu. Men.. drömma får jag ju göra.

Idag har jag inte gjort mycket. Härligt kravlöst. Ungefär såhär blev det

8.30: Vakna, ligga och tänka
10.00 Gå upp, ta en lång dusch
10.30 Lägga mig igen
11.00 Dra undan gardinerna, upptäcka att solen lyser! Äta en halv pizza som frukost och se på video
12.00 Ta på mig varmare kläder och gå ut på härlig promenad, ivrig att fånga dagens ljus
13.00 Hemma igen, sätta igång datorn, slösurfa lite
13.20 Sitta och rita upp min drömlgh, lägga mig på soffan, råka somna, ligga och lyssna på bra eurotechno hur länge som helst
16.00 Piggna till, göra iordning mig
16.35 Åka till en kompis

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits