För bra för att vara sant?

Äntligen är den här på riktigt! Snön!
Det är som om den neutraliserar den mörka mulna kvällen och nu här hemma får jag en skön känsla av att vara inbäddad i något mjukt när jag tittar ut och ser snön.
I morse blev jag så glad över den att jag använde ordet "härligt" tre gånger under ca 30 sek. Då är man glad.  Eller har dåligt ordförråd.
Gick en promenad på lunchen, men var för tjurig för att  kunna njuta av det ovanligt säsongsenliga vädret. Allt kändes slitsamt och svårt på jobbet.

Men nu har det vänt igen och jag är åter glad. Hann konstigt nog med det jag behövde göra på jobbet. Hittade sedan min favomusli i affären! Denna långa period utan den (ca 10 dagar) fick mig att inse hur bräcklig tillvaron är. När som helst kanske just den där matvaran som man så innerligt behöver och inte kan leva utan, slutar säljas. Kanske ska börja bunkra upp med lite saker, utifall att? För säkerhets skull tog jag iallafall två muslipaket. (Orkade inte bära mer.)
Nu har jag precis avnjutit den tillsammans med en baguett med vitlökssmör. Mmm.
Fick ett kort idag från min gulliga farmor. Alltid roligt då ett brev/kort ligger och väntar.

Ska snart iväg och simma. Om jag orkar släpa min trötta kropp dit vill säga.. Det är ju flera minuters promenad. Sedan kanske jag avslutar kvällen med att läsa några rader från romarbrevet i Bibeln. Härlig bok. Känns helt rätt att läsa den just nu.

Så.... snöfall, musli, jobbframgång i sista minuten, kort från farmor och romarbrevsläsning... det är ju nästan för bra för att vara sant.

Kommentarer:
Postat av: bondmoran

Grattis till snön! Här på landet är det isande kallt, vitt , gnistrande och vackert. Fast visst drömmer man om sommaren ibland när man huttrar och fryser......

2007-01-23 @ 23:00:20

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits