Köpstark

Idag var jag och handlade på stan. Vissa dagar är det bara så; jag var så shoppingsugen! Kände mig glad, säker och bara längtade efter att få ta hem nåra nya trevliga saker. Inte nåt stort/dyrt, bara sånt som gör en lite glad. Och det lyckades jag med! Köpte några roliga hårspännen, kom förvånad över en parfym (en gammal favo jag trodde de slutat sälja), ett ljus som ser ut som en citron (och luktar så åxå) och så två ögonskuggor i rosa och grönt.
Men jag misslyckades totalt med det viktigaste syftet, köpa en ny väska. Det är jättesvårt! Hittade några som var ok, men ingen som fick hjärtat att tingla till. Det är så tråkiga färger ute i affärerna! Det finns nästan bara svart, brunt och vitt. Och kanske en och annan färg. Tänk om jag vill ha en orange väska? Eller himmelsblå? (Suck) Hur gör jag då? Färgar en själv? Färgutbudet är skrämmande magert, en skam för vårt moderna samhälle.

Det gäller inte bara väskor utan jag märkte det även när jag kollade på hårspännen. De enda som fångade mitt intresse var dom på barnavdelningen. Där finns det starka färger och fantasifulla former. Hihi, när jag skulle betala frågade kassörskan om hon skulle slå in dom. Nej, sa jag förvånat. Hon tog väl för givet att jag köpte dom till nån barnbekant.

Nu håller jag på att göra mat, röjer upp i min lya samtidigt som jag funderar på att testa nya ögonskuggorna.

Kommentarer:
Postat av: Petter

Där ser man! Det är faktiskt jättesvårt att handla...
Fråga bara oss män, så får du se! =)

2007-01-29 @ 11:35:14

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits