Nya tider stundar

Nu är nyårsafton över.
När vi såg på alla fyrverkerier stod regnet nästan som spön i ansiktet. Men även om vinden fortfarande viner vilt runt knutarna, känner jag mig ändå glad. Nu när det är nytt år vet jag att nya tider stundar, förr eller senare. Det kommer bli ljusare! Och nån gång borde det väl ändå snöa åxå. Ser fram emot det.

Har tillbringat kvällen i trevliga vänners sällskap här hos mig. Kvällen blev riktigt riktigt trevlig just på grund av dessa tre fina människor jag var med. Och så för att jag själv säkert drog mitt strå till stacken ;) Jag tror jag var en småsprallig värdinna?

Vi gick laget runt och alla skulle säga hur deras år varit. Då slog det mig att jag inte hade en aning. Alltså jag brukar sällan tänka årsvis annars, därför hade jag inte reflekterat över det innan och blev lite ställd av frågan, trots att det torde vara en ganska vanlig sådan under en sådan här afton.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits