Äkta italienare

Idag har jag vart på ett italienskt ställe och ätit med mina eritreanska vänner. Men inte en vanlig restaurang utan en förening där dom även råkar servera mat. Eftersom en av mina vänner har bott stor del av sitt liv i Italien, brukar dom gå dit och nu var det dags för mig att stifta bekantskap med stället.
Själva stället var inte direkt imponerande och liknande betydligt mer en liten skolmatsal än en restaurang. Men även om mysfaktorn var riktigt låt var det lite spännande att höra de italienska gubbarna som satt och spelade kort en bit bort, gräla och ha det roligt på ett sånt där typiskt italienskt vis. Ibland var dom så högljudda att vi knappt kunde göra oss hörda. Maten var god och personalen kom ihåg mitt namn när vi sa adjö.

Det var lite tråkigt att sitta inne i receptionen en sån här dag med vårkänsla i luften och en strålande sol.
Nu ska jag ta en dos hostmedicin och sedan är det dax att sova.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits