Creepy

Hjälp jag har hamnat i medelålderslandet på jobbet!!

Där är de flesta lite äldre än mig eller mycket äldre, och har hunnit skaffa villa, volvo och barn och hela allt det där. Vilket ju är trevligt. Det positiva är att många (inte alla dock) mognat till och inga intriger eller skitsnack flödar i arbetsgemenskapen.
Det negativa är att det ibland kan bli för mycket prat om dagishämtningar och barnsjukdomar m.m. I denna miljö känner jag mig väldigt ungdomlig och annorlunda (tex eftersom det är naturligt för mig att sticka in ord som "typ" på fullaste allvar i konversationer)och blir ofta i starkt behov av att träffa jämnåriga. Som tur är har jag det hehe.

Märkte verkligen en generationsskillnad när en person beskrev sina barns mobiler. "Och numera har de ju inte den bara till att ringa på, utan som musikspelare och en massa annat också." Just att hon sa de och inte vi. Nästan lite creepy.

Efter att jag vart sjuk och fortfarande drar på lite seg förkylning, så har jag blivit lite paranoid, rädd som jag är att bli sjuk igen (inte igen på några år tack!). Jag klär alltid på mig alldeles för mycket kläder, för att inte bli kall. Även nu när det vart vårsol och lite värme och alla andra tar fram sina vårlätta paltor, har jag haft tjock stickad tröja och min varmaste vinterjacka på mig, åtföljt av den varmaste mössan och tumvantar. Här är vi ambitiösa. Konstigt nog kan jag fortfarande frysa ibland. Min kropp har nog blivit lite bortskämd.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits