Snabbt beslut och chockande rubriker

Så är det skön fredagskväll.

Diskning är inte min starkaste sida. Brukar samla på hög tills allt porslin tagit slut och jag tvingas till hon. Och när jag sedan utmattad lutar mig mot den tomma glänsande diskbänken lovar jag mig själv att alltid ha såhär fint! Tills det gått några dagar, då är det samma sak igen. Kanske en lyx man kan ägna sig åt när man ensam härskar över lägenheten. Ingen som irriterar sig mer än jag själv.
Men! Jag har bättrat mig. Numera diskar jag minst två gånger i veckan, mot en enda gång förut och det blir inte samma ansamling längre. Men denna vecka har det tydligen inte blivit nåt av så det var bara att kavla upp koftärmarna tidigare ikväll.
Här kommer vi till en annan ovana jag har. Ibland råkar jag lämna kvar en och annan lunchlåda odiskad. Öppnade en sådan förut för att diska den och då såg jag att hela bottnen var full av grön växtlighet och det yrde ut nåt rökliknande. Jag fattade ett snabbt beslut och slänga hela alltet istället. För att ni inte ska bekymra er om vilken slarvis jag är och kanske till och med starta en insamling till hushållskurser för mig, så kan jag berätta att det senaste exemplet händer väldigt sällan. Jag håller ganska fint åxå mellan varven. Så. Nu fick jag det sagt.

För första gången glömde jag att se utröstningsdelen i Let´s Dance, var upptagen i telefonsamtal. Rubrikerna på nätet chockade mig därför hårt när jag såg att Lasse var kvar! Och Anna Sahlene (hur hon nu stavar?) åkte ut. Sjukt!!! Trodde hon skulle vinna hela klabbet. Och Lasse som inte ens försökte dansa. Hur i...

Har lite svårt att smälta detta. Antar att många känner igen sig i tafatte Lasse och därför tycker det är skönt att ha någon kvar som inte dansar perfekt, nån som de kan identifiera sig med. Men när han själv inte vill vara med! Folk, kan ni inte se att han gett upp för länge sedan!!?

Som sagt, lite svårt att släppa detta.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits