Solen och nu

Efter veckor av ljusgrå mulen himmel och regn, började plötsligt solen lysa nyss. Himlen är blå med stora moln som susar förbi med världens fart. Solen lyser på det fula huset mittemot, på asfalten och på de nakna träden.

Underbart.

Stod och suktade och klämde nästan nosen mot fönsterrutan, bestämde mig trotsigt för att ta en liten promenix i kvarteren (en förkyld person borde ju hålla sig inne annars). Det var härligt att vara ute. Gick och tänkte på hur jag gått ungefär samma runda den gången jag skulle testa mina skor med smal hög klack. Då hade jag stolpat runt och tyckt att alla stirrade. Nu gick jag och smålog för mig själv.

För även om jag längtar efter betydligt mer sol och värme än det som är nu, så är det egentligen nu allt är som bäst. För det är nu jag har allt detta ljuvliga framför mig.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Nu blir man nästan avundsjuk! Tänk att få se solen! Här i böndernas rike är det grått, disigt, dimmigt och blött.Just nu är det mörkt ute dessutom och en mycket sömnig bondmora ska kasta sej i säng efter en helkväll i metropolen Lesjöfors. Ingen sol därheller....

2007-03-08 @ 22:46:09

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits