Åhneeej det är fint väder idag åxå!

...tänkte jag när jag nyvaken kikade ut nyss.
Har en känsla av att resten av svenska folket skulle vilja halshugga mig om de visste vad jag tänkte.
Stackars liten! Ännu en dag med strålande solsken, minst 25 grader varmt och helt klarblå himmel. Nej det kan inte vara lätt. En riktig prövning.

Och om man ska vara arbetslös nån gång så måste jag säga att det är ganska lämpligt nu. Kunna sola och bada hur mycket jag vill.

Men! Värmen påverkar min hjärna. Den blir stundtals till ett mos.
Så där sitter jag vid min skrivbord, försöker desperat vara nyttig genom att lära mig ett till 3D-program. Har viljan och disciplinen.. men nej... kan inte koncentrera mig, vill bara lägga mig å vila.
Sketna värme. Den enda stunden jag verkligen kan jobba utan problem är mellan nio och tolv på kvällen, efter att kvällssolen gått ner bakom taken och innan jag blir alltför trött.

Hade skickat iväg en bön om kyligare dag. Gärna med mycket regn (ååhhh vad bra jag skulle kunna jobba med regnet smattrande längs rutorna!). Nåja jag får väl nöja med det detta åxå hehe.

Kommentarer:
Postat av: bondmoran

Ja, ja, visst kan det väl bli varmt framför datorn. Men prova bara på en stunds bilbastu! Vadå, kan man bada bastu i bilen! Jomen visst, sätt dej i min kära bil dessa dagar. Luftkonditioneringen är ett minne blott, ratten är brännhet och den riktiga bastukänslan infinner sig snabbt. fast med ett undantag, ingen dusch efter, Jovisst ja, idag hoppade jag i sjön efter den heta bastufärden. tur att man bor på landet!

2008-06-05 @ 23:04:14

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits