Hejarklacken

När man är nere är det viktigt med stöttande folk omkring sig.
Jag tycker det är kul att vara uppmuntrande mot andra. Men när jag är deppig är jag inte alltid så lätt att muntra upp. Jag kan nog vara ett riktigt besvärligt fall som bara mumlar lite tonlöst när alla försöker få mig att se det positiva. Alla underbara tankar och argument förvandlas till klichéluft inför mina anti-ögon.

Idag var just en sådan dag. Arbetslöshetens och ovisshetens ok väger tungt ibland.
Men så ringer telefonen på kvällskvisten. Det är mamma. "Ursäkta att jag ringer så sent. Men jag sitter här och kollar jobbannonserna i Göteborg."
Min dyrbara mamma! Hon lyckades inte bara hitta en trevlig annons som jag missat, hon fick mig lite gladare också.

1-0 till hejarklacken.

Kommentarer:
Postat av: bondmoran

Roligt att jobba som hejarklack ibland! Här på landet sysslar man också med att röja en framkomlig väg genom den lusiga vassurskogen så man kan komma ut i badvattnet. Nu finns en framkomlig väg. Och morgondagens tentapapper låg på strandbänken, så dom hann jag traggla igenom med. Heja, heja!

2008-06-02 @ 21:34:14

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits