Överskattad dag

Snart är det midsommar.

Det skulle kunna vara säsongens höjdpunkt, som ett underbart avstamp in i det svenska hjärtat; sommaren. Jag kan se framför mig vackert väder där jag går omkring i någon fin somrig klänning medan den lätta brisen drar genom håret. Och jag och ett gäng sköna människor sitter och har högkvalitativ tid tillsammans i den ljusa natten.

Men det blir sällan så. Nästan aldrig faktiskt. Jag undrar om det finns nån mer högtid så överskattad. En verklig midsommar brukar innebära ständigt regn som får mig att frysa som aldrig förr om jag ändå trotsigt dragit på mig nåt klänningsaktigt. Kyliga vindar, en mulen himmel och gå hem och lägga sig tidigt.

Visserligen finns ju möjligheten att umgås med några trevliga folk, men det är ofta som om det ändå inte blir lika underbart som jag tänkt mig. Nej tacka vet jag vanliga hederliga sommarkvällar!


Foto:
http://www.fotoakuten.se/

Kommentarer:
Postat av: bondmoran

Håller helt med dej! Känns som de flesta midsomrar varit regniga och kyliga. För några år sen minns jag att vi fick elda i vedspisen och hänga de gästande barnens blöta kläder på tork över spisen. Hua hua!

2008-06-17 @ 22:34:04

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits