Ypperlig galenskap

Håller på och läser en härligt knäpp bok jag fick av en kompis. Tack Carro föresten!
Handlar om en man som fick nog av att vara duktig och social i dagens hysteriska samhälle, och därför helt sonika flydde ut i skogen där han umgås med sin kompis, älgen Bongo som följer honom överallt. Där i skogen lever han helt på naturen och byter älgkött mot lättmjölk med en ICA-chef när andan faller på. Eller stjäl en fyra-kilos-toblerone av en tysk man som sitter och ägnar hela dagarna åt att bygga upp en scen från andra världskriget.

Den fick mig helt klart att le lite då och då, när jag förut idag låg och solade. När jag inte kastade sura miner på högljudda tonårsgrabbar som envisades med att spela boll alldeles för nära. Ja, nån måste ju hålla ordning på dom åxå.

Jaja. Som ni förstår, en helt ypperlig bok.
Den heter "Doppler" av Erland Loe.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits